İletişim & Medya Çalışmaları

Program Amacı

Medya ve İletişim Çalışmaları Ana Bilim Dalı, öğrencilere medya, iletişim ve toplumsal değişim arasındaki ilişkileri derinlemesine anlama fırsatı sunar. Bu program, öğrencilere iletişim teorileri, medya etiği, dijital medya araçları ve medya üretimi gibi konularda geniş bir bilgi yelpazesi sunarak, onları medya sektörünün farklı alanlarında profesyonel olarak yetiştirmeyi amaçlar. Program, öğrencilerin eleştirel düşünme, yaratıcı üretim ve analitik becerilerini geliştirerek medya alanındaki güncel ve gelecekteki gelişmelere hazırlıklı olmalarını sağlar.

Temel Program Kazanımları

Medya ve İletişim Çalışmaları programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu temel becerileri kazanmış olur:

  • İletişim Teorileri ve Pratikleri: Medya ve iletişim teorilerini anlayarak, bunları güncel olaylar ve medya uygulamalarıyla ilişkilendirme becerisi.
  • Medya Üretimi ve Tasarımı: Farklı medya platformlarında içerik oluşturma, düzenleme ve dağıtım konularında pratik bilgi ve deneyim kazanma.
  • Dijital Medya Okuryazarlığı: Dijital medya araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve yeni medya biçimlerini analiz etme yetkinliği.
  • Eleştirel Düşünme ve Analiz: Medyanın toplumsal etkilerini analiz etme, medya içeriklerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisi.
  • Medya Etikleri ve Hukuku: Medya etiği ve hukukunu anlamak, doğru bilgi sunumu ve etik medya üretimi konusunda bilinçli olmak.

Mezunların İstihdam Profilleri

Medya ve İletişim Çalışmaları programı mezunları, geniş bir iş alanında kariyer fırsatlarına sahip olurlar. Mezunlar, aşağıdaki sektörlerde görev alabilecek bilgi ve becerilere sahip olarak iş dünyasına adım atabilirler:

  • Medya Kuruluşları: Gazete, dergi, televizyon, radyo ve dijital medya platformlarında editörlük, gazetecilik, prodüksiyon, içerik yönetimi gibi pozisyonlarda görev alabilirler.
  • Reklam ve Halkla İlişkiler: Reklam ajanslarında yaratıcı yönetmenlik, halkla ilişkiler uzmanlığı, marka yönetimi gibi alanlarda çalışabilirler.
  • Dijital Pazarlama: Sosyal medya yönetimi, dijital içerik üretimi ve çevrimiçi pazarlama stratejileri geliştirme gibi dijital mecralarda görev alabilirler.
  • Kurumsal İletişim: Şirket içi ve dışı iletişim faaliyetlerini yürüten, stratejik iletişim planları hazırlayan profesyoneller olarak görev alabilirler.
  • Sinema ve Televizyon Sektörü: Senaryo yazarlığı, yapımcılık, yönetmenlik gibi yaratıcı medya üretim süreçlerinde çalışabilirler.
  • Akademik Kariyer: Medya ve iletişim alanlarında öğretim üyeliği yapabilir, bilimsel araştırmalarla katkıda bulunabilirler.

Bölüm Bilgileri

Program Türü
Doktora Programı
Program Onayı
YÖDAK
Program Dili
Türkçe
Hazırlık Okulu
Hayır

Akademik Kadro

DERS PROGRAMI

Ders kodu1Ders Adı1Ders Saati/Hafta1Lab/etüt1 Saat/HaftaKredi1D. statüsü1AKTS1EmptyDers kodu2Ders Adı2Ders2 Saati/HaftaLab/etüt2 Saat/HaftaKredi2D. statüsü2AKTS2
I. Dönem
II. Dönem
Ders koduDers AdıDers Saati/HaftaLab/etüt Saat/HaftaKrediD. statüsüAKTSDers koduDers AdıDers Saati/HaftaLab/etüt Saat/HaftaKrediD. statüsüAKTS
İLET 601İleri Araştırma Yöntemleri303Z10İLET 602İletişim Çalışmalarında ileri okumalar303Z10
İLET 603Medya ve Kültürel Çalışmalar303Z10İLET 604Medya ve Ekonomi politik yaklaşım303Z10
MED 6..SEÇMELİ303S10MED 6..SEÇMELİ303S10
Toplamlar
30
Toplamlar
30
Ders koduDers AdıDers Saati/HaftaLab/etüt Saat/HaftaKrediD. statüsüAKTSDers koduDers AdıDers Saati/HaftaLab/etüt Saat/HaftaKrediD. statüsüAKTS
MED 6..SEÇMELİ303S10MED 699Doktora Yeterlik Sınavına Hazırlık042Z30
MED 6..SEÇMELİ303S10
MED 6..SEÇMELİ303S10
Toplamlar
30
Toplamlar
30
Ders koduDers AdıDers Saati/HaftaLab/etüt Saat/HaftaKrediD. statüsüAKTSDers koduDers AdıDers Saati/HaftaLab/etütSaat/HaftaKrediD. statüsüAKTS
MED 699Yeterlilik Sınavı 003Z30MED 600Tez Yeterlilik Sınavı003Z30
Toplamlar
Toplamlar
30
III. Dönem
IV. Dönem
Ders koduDers AdıDers Saati/HaftaLab/etüt Saat/HaftaKrediD. statüsüAKTSDers koduDers AdıDers Saati/HaftaLab/etüt Saat/HaftaKrediD. statüsüAKTS
MED 600Tez033Z30MED 600Tez Yeterlilik Sınavı00330
Toplamlar
30
Toplamlar
30
Zorunlu Dersler
İLET 601İleri Araştırma Yöntemleri
İLET 602 İletişim Çalışmalarında ileri okumalar
İLET 603 Medya ve Kültürel Çalışmalar
İLET 604 Medya ve Ekonomi politik yaklaşım
Seçmeli Dersler
MED 612Medya, temsil ve iktidar
MED 613Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları
MED 621ileri seviye Eleştirel Söylem Analizi
MED 624 Medyayı Anlamak
MED 625 İzleyiciyi anlamak
MED 626 Sinema ve Estetik
İLET 699 Doktora Yeterlik Sınavına Hazırlık
İLET 600 Tez
MED 699Yeterlilik Sınavı
Bilimsel Hazırlık dersleri
MED101 Medya ve İletişime Giriş
İLET 502Kitle İletişim Kuramları
İLET 503İletişim ve Medya Çalışmalarında Güncel Konular I