İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, yapılandırılmış çevre içinde iç mekânları tasarlamaya adanmış disiplinlerarası bir meslektir. İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, insan yaşam alanlarını iyileştirmek için gerekli bilgi ve becerilerle donatılmış geleceğin profesyonellerini yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Tasarımın sürekli gelişen alanında iç mimarlar; mekânsal analiz, tasarım kararları, proje geliştirme, malzeme seçimi, detaylandırma, modelleme, sunum, üretim ve uygulama gibi çok çeşitli sorumluluklar üstlenmektedir. Uzmanlık alanları; renk, doku, aydınlatma (doğal ve yapay), akustik, iklim kontrolü, mobilya ve diğer temel tasarım bileşenlerini kapsamaktadır.
Misyon
Kıbrıs Amerikan Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, yaratıcı, yenilikçi ve çevreye duyarlı tasarımcılar yetiştirmeye kendini adamıştır. Misyonumuz; sanatsal vizyonu, teknik bilgiyi ve sürdürülebilir uygulamaları harmanlayan disiplinlerarası bir eğitim sunarak, anlamlı iç mekânlar yaratabilen bireyler yetiştirmektir. Eleştirel düşünme, uygulamalı deneyim ve toplumsal ve ekolojik sorumluluğa bağlılık yoluyla öğrencilerimizi, yerel ve küresel ölçekte yapılandırılmış çevre üzerinde olumlu etki yaratacak liderler olmaları için güçlendiriyoruz.
Vizyon
Kıbrıs Amerikan Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, tasarım eğitimi, yenilik ve sürdürülebilirlik alanlarında öncü bir mükemmeliyet merkezi olmayı hedeflemektedir. Amacımız; geleceğin tasarımcılarını, yalnızca estetik açıdan etkileyici ve işlevsel olarak uyarlanabilir değil, aynı zamanda toplumsal açıdan sorumlu ve çevresel olarak duyarlı yapılandırılmış mekânlar yaratmaları için ilham vermek ve güçlendirmektir. Disiplinlerarası iş birliği, eleştirel düşünme ve toplumsal katılım yoluyla, insan deneyimini zenginleştiren ve küresel refahı destekleyen mekânları yeniden hayal eden bir iç mimarlar kuşağı yetiştirmeyi amaçlıyoruz.
Genel Bilgi
Dört yıllık lisans programı boyunca, stüdyo bazlı ve teorik derslerin birleşimiyle donanımlı ve çok yönlü iç mimarlar yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Müfredat, analizden uygulamaya kadar tüm tasarım sürecini kapsar ve sağlam teorik temellerle desteklenir. Öğrenciler, ekip çalışması, sözlü ve görsel sunum teknikleri ile 3D animasyon alanlarında uygulamalı deneyim kazanarak özgüvenlerini geliştirir ve profesyonel yaşama hazırlanırlar.
İş birliği, bölümün önemli unsurlarından biridir. İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, Mimarlık Bölümü ile ortak çalışmalar yürüterek öğrencilere ilgi alanlarına göre uzmanlaşabilecekleri çeşitli seçmeli dersler sunmaktadır. Bu disiplinlerarası yaklaşım, öğrencilerin bakış açılarını zenginleştirir ve tasarıma farklı perspektiflerden yaklaşmalarını sağlar.
Eğitim
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı, rahat, davetkâr ve etkileyici mekânların tasarımında yaratıcılığı temel unsur olarak kabul eder. Sanatsal, akademik ve sosyal etkinliklerin zengin bir karışımıyla desteklenen bu yaklaşım, öğrencilere çok yönlü bir eğitim deneyimi sunar. Farklı bakış açılarını teşvik ederek, öğrencilerin tasarım problemlerine yenilikçi, uyumlu ve insan odaklı çözümler geliştirmelerini sağlar.
Donanım ve Olanaklar
Modern stüdyolar, donanımlı derslikler, kablosuz internet erişimi, kapsamlı merkezi kütüphane ve modelleme, bilgisayar, seramik ve malzeme laboratuvarları, öğrencilerin öğrenme süreçlerini en üst düzeye çıkarmaları için gerekli kaynakları sunar. Öğrenci sayısı artarken, bireysel ilgi her zaman ön planda tutulur. Öğrenci-akademik kadro arasındaki güçlü ilişkiler sayesinde öğrenciler fikirlerini özgürce paylaşabilecekleri açık ve destekleyici bir ortamda eğitim alır; bu da yaratıcılıklarını ve eleştirel düşünme yetilerini geliştirir.
Kariyer Olanakları
İç mimarlar; mimarlık ofislerinde veya tasarım stüdyolarında, mimar, iç mimar, inşaat mühendisi gibi profesyonellerle iş birliği içinde çalışabilirler. Mezunlar; showroomlar, fuarlar, sergiler, pazar yerleri, sahne dekorları, yat ve uçak iç mekân tasarımı, mobilya tasarımı gibi çeşitli alanlarda iş bulabilirler. Ayrıca modüler veya mobilya tasarımı yapan firmalarda tasarımcı ya da üretim sorumlusu olarak kariyerlerine devam edebilirler.
Bölüm Bilgileri
Program Türü
Lisans
Program Onayı
Program Dili
Eğitim Süresi
4 Yıl
Hazırlık Okulu
- Program Dili : Türkçe
- Hazırlık Okulu : Hayır
- Program Onayı : YÖK-YÖDAK
- Toplam Kredi : 150
- AKTS : 242
DERS PROGRAMI
1. Sınıf
KODU | DERS ADI | T | U | Kr. | AKTS | EMPTY | KODU1 | DERS ADI1 | T1 | U1 | Kr.1 | AKTS1 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
GÜZ YARIYILI (1. Dönem) | BAHAR YARIYILI (2.Dönem) | |||||||||||||||||||||
KODU | DERS ADI | T | U | Kr. | AKTS | KODU | DERS ADI | T | U | Kr. | AKTS | |||||||||||
İÇT101 | Temel Tasarım | 3 | 6 | 6 | 10 | İÇT102 | İç Mimarlık Tasarım Stüdyosuna Giriş | 2 | 8 | 6 | 10 | |||||||||||
İÇT111 | Mimari Çizim I | 2 | 2 | 3 | 5 | İÇT104 | Çevre Tasarımına Giriş / Çevre Bilgisi | 2 | 2 | 3 | 5 | |||||||||||
İÇT121 | Yapı Teknolojisi I | 3 | 0 | 3 | 5 | İÇT112 | Mimari Çizim II | 2 | 2 | 3 | 5 | |||||||||||
İÇT131 | İç Mekan Tasarımı İlkeleri | 2 | 2 | 3 | 5 | İÇT122 | Yapı Teknolojisi II | 3 | 0 | 3 | 5 | |||||||||||
İÇT141 | Sanat ve Kültür Tarihi | 3 | 0 | 3 | 5 | İÇT132 | Renk Teorisi ve Uygulamaları | 2 | 2 | 3 | 5 | |||||||||||
İÇT142 | Modern Mimarlık Tarihi | 3 | 0 | 3 | 5 | |||||||||||||||||
TOPLAM | 13 | 10 | 18 | 30 | TOPLAM | 14 | 14 | 21 | 35 |
2. Sınıf
KODU | DERS ADI | T | U | Kr. | AKTS | EMPTY | KODU1 | DERS ADI1 | T1 | U1 | Kr.1 | AKTS1 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
GÜZ YARIYILI (3. Dönem) | BAHAR YARIYILI (4.Dönem) | |||||||||||||||||||||
KODU | DERS ADI | T | U | Kr. | AKTS | KODU | DERS ADI | T | U | Kr. | AKTS | |||||||||||
İÇT201 | İç Mimarlık Tasarım Stüdyosu I | 2 | 8 | 6 | 10 | İÇT202 | İç Mimarlık Tasarım Stüdyosu II | 2 | 8 | 6 | 10 | |||||||||||
İÇT211 | Dijital Tasarım ve Sunum I | 2 | 2 | 3 | 5 | İÇT204 | Çevre ve Bitki Tasarım Projesi | 2 | 2 | 3 | 5 | |||||||||||
İÇT221 | İç Mekan Tasarımında Detaylandırma | 2 | 2 | 3 | 5 | İÇT212 | Dijital Tasarım ve Sunum II | 2 | 2 | 3 | 5 | |||||||||||
İÇT241 | Çağdaş İç Mimarlık | 3 | 0 | 3 | 5 | İÇT252 | Çevresel Kontrol Sistemleri | 3 | 0 | 3 | 5 | |||||||||||
İÇT253 | Kültür ve Mekan | 3 | 0 | 3 | 5 | Seçmeli | 3 | 0 | 3 | 5 | ||||||||||||
TURK001 | Türk Dili ve Yazım Kuralları I | 0 | 0 | 2 | 2 | TURK002 | Türk Dili ve Yazım Kuralları II | 0 | 0 | 2 | 2 | |||||||||||
İÇT 300 | Staj I | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||||||||||||
TOPLAM | 14 | 12 | 20 | 32 | TOPLAM | 12 | 12 | 20 | 32 |
3. Sınıf
KODU | DERS ADI | T | U | Kr. | AKTS | EMPTY | KODU1 | DERS ADI1 | T1 | U1 | Kr.1 | AKTS1 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
GÜZ YARIYILI (5. Dönem) | BAHAR YARIYILI (6.Dönem) | |||||||||||||||||||||
KODU | DERS ADI | T | U | Kr. | AKTS | KODU | DERS ADI | T | U | Kr. | AKTS | |||||||||||
İÇT301 | İç Mimarlık Tasarım Stüdyosu III | 2 | 8 | 6 | 10 | İÇT302 | İç Mimarlık Tasarım Stüdyosu IV | 2 | 8 | 6 | 10 | |||||||||||
İÇT310 | Mobilya Tasarımı | 2 | 2 | 3 | 5 | İÇT342 | Moduler Sistemler ve Ergonomi | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||||||||
İÇT361 | Tasarımda İnsan Faktörü | 3 | 0 | 3 | 5 | İÇT372 | Koruma ve Restorasyon | 2 | 2 | 3 | 5 | |||||||||||
İÇT381 | Mesleki Etik | 2 | 0 | 2 | 3 | Seçmeli | 3 | 0 | 3 | 5 | ||||||||||||
Seçmeli | 3 | 0 | 3 | 5 | Seçmeli | 3 | 0 | 3 | 5 | |||||||||||||
NH001 | Atatürk İlke.ve İnkilapTari. I | 0 | 0 | 2 | 2 | NH002 | Atatürk İlke.ve İnkilapTar. II | 0 | 0 | 2 | 2 | |||||||||||
İÇT400 | Staj II | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||||||||||||
TOPLAM | 14 | 10 | 19 | 30 | TOPLAM | 12 | 10 | 19 | 30 |
4. Sınıf
KODU | DERS ADI | T | U | Kr. | AKTS | EMPTY | KODU1 | DERS ADI1 | T1 | U1 | Kr.1 | AKTS1 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
GÜZ YARIYILI (7. Dönem) | BAHAR YARIYILI (8.Dönem) | |||||||||||||||||||||
KODU | DERS ADI | T | U | Kr. | AKTS | KODU | DERS ADI | T | U | Kr. | AKTS | |||||||||||
İÇT401 | İç Mimarlık Tasarım Stüdyosu V | 2 | 8 | 6 | 10 | İÇT 402 | Mezuniyet Projesi | 4 | 12 | 10 | 15 | |||||||||||
İÇT403 | Mezuniyet Araştırması | 3 | 0 | 3 | 5 | İÇT 412 | Portfolyo ve Sunum | 2 | 2 | 3 | 5 | |||||||||||
İÇT481 | Proje Yönetimi | 2 | 0 | 2 | 3 | İÇT 482 | Mesleki Uygulama | 3 | 0 | 3 | 5 | |||||||||||
Seçmeli | 3 | 0 | 3 | 5 | Seçmeli | 3 | 0 | 3 | 5 | |||||||||||||
TOPLAM | 10 | 8 | 14 | 23 | TOPLAM | 12 | 14 | 19 | 30 |



