Türkçe Öğretmenliği

Özgörevimiz; bir yanıyla “Ana dili Türkçe”, diğer yanıyla “Öğretmenlik” olgularına yaslanmaktadır. Bilindiği üzere ana dili, her şey gibi düşüncenin de merkezidir. Öğretmenlik ise mevcut her türlü verimliliğin saklanması ve artırılarak gelecek kuşaklara aktarılması için en önemli meslek mahiyetindedir. Bu itibarla Türkçe Öğretmenliği Programının ilk ve en büyük amacı, anadili olarak Türkçenin sorumluluk ve şuuruna sahip çıkarak onun her türlü kirlenmesine karşı koyabilecek, Türkçeyi tarihî ve kültürel arka zemini ile kavratabilecek, ulusal bir miras olarak Türkçenin eş zamanlı ve art zamanlı aktarımını sağlayabilecek, Türkçeyi yazılı ve sözlü iletişimde doğru kullanma becerisini kazandırabilecek, Türkçeyi öğrenme, öğretme ve yaşama biçimi olarak benimseyebilecek ve benimsetebilecek, gençleri dil bilincine ve sevgisine sahip bir şekilde eğitecek Türkçe öğretmenlerini yetiştirmektir.

Misyon

Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı’nın misyonu; Türkçe eğitimi alanında öğretmen yetiştirilmesine ve eğitim bilimleri alanında uzman personel yetiştirilmesine katkı sağlamak, eğitim sektöründeki artan rekabet koşullarında öğrencilere analitik düşünme ve problem çözme becerileri kazandırmak, onları eğitim alanında çözüm üreten, deneyimli eğitimciler olarak iş hayatına kazandırmak ve alanın ihtiyaçlarını dikkate alarak akademik eğitim sunmaktır.

Ayrıca, bilimsel araştırmalar yapmak, konferans ve seminer gibi etkinlikler düzenleyerek alanda bilgi üretmek ve bu bilgiyi bilimsel yayınlarla yaygınlaştırmak, teknolojik gelişmelere uyum sağlamamız gereken küreselleşen dünyada Kıbrıs’ın konumuna uygun eğitim sistemlerinin altyapısını oluşturmak ve güçlendirmek de diğer hedefler arasındadır.

Alan çalışmalarına katkıda bulunmak, bu alanı tarafsız, bütüncül ve bilimsel-yönetsel bir ilgi alanı haline getirerek daha akılcı yaklaşım, yöntem ve yolların keşfedilmesine ve geliştirilmesine zemin hazırlamak ve bunların yaygın uygulamasını sağlamak temel amaçlarımızdandır.

Vizyon

Disiplinli ve nitelikli bir eğitim süreciyle sorumluluklarını başarıyla yerine getirebilen, Türkçe öğretimiyle ilgili kurum ve kuruluşlarda görev alabilecek donanımlı ve yetkin öğretmenler yetiştiren bir eğitim kurumu olmak.

Genel Bilgi

Programda teorik bilgiler yanında uygulama ve topluma hizmet uygulamaları dersleri ile, öğrencilerimiz hem eğitim ve öğretim ile ilgili konularda doğrudan deneyim sahibi olmakta hem de topluma hizmet ve öğretmenlik mesleği hakkında tecrübeler edinmektedirler. Programda genel olarak öğrenmeyi öğrenme odaklı eğitim anlayışıyla öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımının sağlanması amaçlandığından öğrenci merkezli ders işleme anlayışı egemendir.

Eğitim / Öğrenim

Gerek ana dili gerekse yabancı dil olarak her türlü kurum ve kuruluşta Türkçenin öğretimini üstlenebilecek donanımda öğretmenler yetiştirmeyi amaçlayan Türkçe Öğretmenliği Programı 4 yıllık lisans eğitimi vermektedir. Eğitim dili Türkçedir.

Olanaklar

Alanında uzman ve deneyimli akademisyenlerden oluşan bir kadrodan ders alma imkanına sahip olan öğrencilerimizin, elekronik yayınlara, konularıyla ilgili kitaplara, ansiklopedilere, sözlük ve süreli yayınlara ulaşabilme olanağı mevcuttur. Bunlara ek olarak, Türkçe Eğitimi Programı, öğrencilerin öğrendiklerini gerçek ortamlarda uygulayabilmeleri için okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerine büyük önem vermekte ve bir uygulayıcı olarak gelişmeleri için önemli imkanlar sağlamaktadır. Teknolojik eğitim araçları sayesinde, öğrencilerimiz çoklu eğitim ortamında ders alabilme imkanına sahiptir.

Kariyer Olanakları

Mezunlarımız Milli Eğitim Bakanlığı ve özel ilköğretim okullarının II. kademesinde Türkçe öğretmeni olarak görev alabilmelerinin yanı sıra, yurt dışında Türkçe eğitimi veren kurumlarda Türkçe öğretmenliği yapabilmektedir.

Bölüm Bilgileri

Program Türü

Lisans

Program Onayı
YÖDAK
Program Dili
Türkçe
Eğitim Süresi

4 Yıl

Hazırlık Okulu
Gerekmemektedir

Akademik Kadro

DERS PROGRAMI

KODUDERS ADITUKr.AKTSEMPTYKODU1DERS ADI1T1U1Kr.1AKTS1
GÜZ YARIYILI (1. Dönem)BAHAR YARIYILI (2.Dönem)
KODUDERS ADITUKr.AKTSKODUDERS ADITUKr.AKTS
EGT 103EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ2025EGT 104EĞİTİM PSİKOLOJİSİ2025
EGT105EĞİTİM FELSEFESİ2023EGT 106EĞİTİM SOSYOLOJİSİ2023
TAR 101ATA. İLKE VE İNK. TARİHİ I2023TAR 102ATA. İLKE. VE İNK. TARİHİ II2023
EFL 101YABANCI DİL I3033EFL 102YABANCI DİL II3033
TUR 101TÜRK DİLİ I2023TUR 102TÜRK DİLİ II2023
TUR103TÜRK DİL BİLGİSİ I2022TUR 106EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI II2023
TUR 111OSMANLI TÜRKÇESİ2023TUR 112OSMANLI TÜRKÇESİ II2023
TUR 105EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI I2023TUR 104TÜRK DİL BİLGİSİ II2023
BİL 103BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ3035TUR 108DİL EĞİTİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI2024
TOPLAM2002030TOPLAM#01930
KODUDERS ADITUKr.AKTSEMPTYKODU1DERS ADI1T1U1Kr.1AKTS1
GÜZ YARIYILI (3. Dönem)BAHAR YARIYILI (4.Dönem)
KODUDERS ADITUKr.AKTSKODUDERS ADITUKr.AKTS
EGT 205ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ2023EGT 214TÜRK EĞİTİM TARİHİ2023
EGT 213ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ2023EGT 212EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ2023
TUR 211ÇOCUK EDEBİYATI2022TUR 210TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMLARI2023
TUR 213TÜRKÇE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI2023TUR 204TÜRK HALK EDEBİYATI II2022
TUR 203TÜRK HALK EDEBİYATI2023TUR 208YENİ TÜRK EDEBİYATI2023
TUR 207YENİ TÜRK EDEBİYATI I2023TUR 206ESKİ TÜRK EDEBİYATI II2022
TUR 205ESKİ TÜRK EDEBİYATI I2023TUR 202TÜRK DİLBİLGİSİ IV2023
TUR 201TÜRK DİL BİLGİSİ III2023SEÇMELİ 2 MB2024
SEÇMELİ MB I2024SEÇMELİ 2 GK2023
SEÇMELİ GK I2023SEÇMELİ 1 AE2024
TOPLAM2002030TOPLAM#02030
KODUDERS ADITUKr.AKTSEMPTYKODU1DERS ADI1T1U1Kr.1AKTS1
GÜZ YARIYILI (5. Dönem)BAHAR YARIYILI (6.Dönem)
KODUDERS ADITUKr.AKTSKODUDERS ADITUKr.AKTS
EGT 309SINIF YÖNETİMİ2023EGT 308EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLEN.2023
EGT 311EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK2023EGT 314TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖN2023
EGT 303TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI1223TUR 304YAZMA EĞİTİMİ3035
TUR 303DİNLEME EĞİTİMİ3034TUR 302KONUŞMA EĞİTİMİ3035
TUR 301OKUMA EĞİTİMİ3034TUR 306METİN DİL BİLİM2023
TUR 305DİL BİLİMİ2022SEÇMELİ 4 MB2024
SEÇMELİ 3 MB2024SEÇMELİ 4 GK2023
SEÇMELİ 3 GK2023SEÇMELİ 3 AE2024
SEÇMELİ 2 AE2024
TOPLAM1922030TOPLAM#01830
KODUDERS ADITUKr.AKTSEMPTYKODU1DERS ADI1T1U1Kr.1AKTS1
GÜZ YARIYILI (7. Dönem)BAHAR YARIYILI (8.Dönem)
KODUDERS ADITUKr.AKTSKODUDERS ADITUKr.AKTS
EGT 417ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I26510EGT 418ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II26510
EGT 419ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA2023EGT 420OKULLARDA REHBERLİK2023
TUR 405DİLBİLGİSİ ÖĞRETİMİ2022TUR 406TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ3035
TUR 401TİYATRO VE DRAMA UYGULAMALARI2023TUR 408DÜNYA EDEBİYATI I2024
SEÇMELİ MB2024SEÇMELİ 6 MB2024
SEÇMELİ AE2024SEÇMELİ 6 AE2024
SEÇMELİ AE2024
TOPLAM1461730TOPLAM#61630
ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ (AE) 6GENE LKÜLTÜR SEÇMELİ (GK) 4
KODUDERS ADIKr.AKTSKODUDERS ADIKrediAKTS
EGTXXXTürkçe Ders Kitabı İncelemesi(2,0)24GKSXXXBeslenme ve Sağlık(2,0)23
EGTXXXTürkçe Öğretiminde Materyal Tasarımı(2,0)24GKSXXXKariyer Planlama ve Geliştirme(2,0)23
EGTXXXMedya Okur Yazarlığı(2,0)24GKSXXXİnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi(2,0)23
EGTXXXYaratıcı Yazma(2,0)24GKSXXXİnsan İlişkileri ve İletişim(2,0)23
EGTXXXSes Eğitimi ve Diksiyon(2,0)24GKSXXXMesleki İngilizce(2,0)23
EGTXXX(2,0)24GKSXXXKültür ve Dil(2,0)23
EGTXXXAnlatım Bilgisi(2,0)24GKSXXXSanat ve Estetik(2,0)23
MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ (MB) 6
KODUDERS ADIKrediAKTS
TURXXXÇocuk Psikolojisi(2,0)24
TURXXXDikkat Eksikliği ve Hiperaktif Bozukluğu(2,0)24
TURXXXEğitimde Proje Hazırlama(2,0)24
TURXXXKarşılaştırmalı Eğitim(2,0)24
TURXXXYetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme(2,0)24
TURXXXEleştirme ve Analatik Düşünme(2,0)24
TURXXXEğitim Hukuku(2,0)24

Türkiye Aday Öğrenci

Kıbrıs Aday Öğrenci